26.8.08

Talent 2008

Det med at finde nye, dygtige talenter er i DEN grad oppe i tiden! Overvejer sg* lidt, om jeg skal melde Christoffer i kampen om alle de spændende præmier. Han er sååååå dygtig vores lille mand! 2½ år og så kan han digte en sang helt spontant!!!! No kidding! :-)))))))))))

Her forleden aften, da han skulle sove, lå han, som sædvanlig, og snakkede og roterede uden noget som helst ønske om at falde i søvn. Vi fik vendt verdenssituationen og fik forsikret hinanden om, at der hverken kom spidermen, spøgelser eller klovne ind i værelset, mens man sover. Efter ca. 45 minutter begyndte jeg at blive en liiiiille smule træt af, at han ikke viste nogen tegn på at ville lægge sig til at sove. Han kunne tydeligvis mærke, at min entusiasme for putningen var dalet, så han tænkte nok, at en sang ville kunne muntre mig lidt op, så han begyndte at skråle: ”Det var engang en abe. Den boe’d i en skov! *et eller andet, et eller andet – som jeg ikke kunne tyde* Jubiiiii!” suuuk – der var også ”engang en løv’, der boe’d i en skov!” Da han har kørt sit show af i et par minutter og jeg vist var endnu mere opgivende, siger han ”Jeg vil putte med far!” ”Nej” siger jeg ”Nu putter du med mor og NU skal du sove!” – hvorefter ungen begynder at synge igen:

”Der var engang en far!
Han boe’d i en skov.
Han elsker frikadeller
Og cola med brus
Han bor på Jasminvej 5
Det lille grønne hus”

Det er godt nok 2 sange blandet sammen; men jeg var godt nok imponeret af hans evne til at improvisere og lave en sang, som passede temmelig godt på farmand! :-) Og så hentede vi alligevel far, for jeg blev simpelthen nødt til at gå med ham ind til far i stuen og prale af sangen :-))))

Og som en lille krølle på historien må jeg sige, at stemningen ikke blev mindre sjov, da Christoffer i stuen hoppede op og satte sig godt til rette i sofaen og da Stig sagde til ham, at NU går vi ind og sover, så siger ungen ”Ja ja, lige om 10 minutter!” – hvor får han det fra…? ;-))))

Ingen kommentarer: