24.2.08

En tudse, en tromme, en bakke og en blodtud

Søndag var vi en tur i Herstedøster for at besøge det nye naturcenter ved Vestskoven.

Det er et super sted! :-) De har både udstoppede dyr, og levende – bl.a. slanger, en sød lille markmus og 2 fede tudser ;-) Christoffer syntes i hvert fald, at det var SJOVT at hive ræven i halen (bare rolig, det var en af de udstoppede ;-)) Pindsvinet udløste en del mindre begejstring – også selvom farfar prøvede at fremvise det med en stor entusiasme :-)

Udenfor centeret var der en udhulet træstamme, som man kunne slå på og som gav forskellige lyde, alt efter, hvilken kæp man slog med, og hvor på stammen man slog. Christoffer viste sig at have et lille Safri Duo-medlem gemt i maven. Han trommede og trommede :-)

Bag ved centret er der hytter med bålpladser – til grilning og snobrød - , som man bare kan bruge – hvis ingen andre har skrevet sig op til dem – eller forhåndsbooke, hvis man på forhånd ved, at man har et arrangement. Det er oplagt til fx en børnefødselsdag. Der var også kæmpe kravlestammer. Fedt sted :-)

Ved Vestskoven er der jo også store, lækre udsigtsbakker, så vi måtte en tur op i højderne. Det viste sig desværre at give en lettere uheldig afslutning på vores ellers meget dejlige formiddag i det fri, da Christoffer tog et kæmpestyr nær toppen sammen med farmor, og både farmor og Christoffer slog sig en del!! ØV!!! Men heldigvis fik vi tørret næseblodet af og Christoffer endte nok næsten til sidst med at synes, at det alligevel var lidt hyggeligt det hele, når nu mor og far pludselig overforkælede den lille mand, som – hjemme igen - både fik slik og videohygge OG fik lov til at komme op og fodre ænderne!! Så kan man lidt igen – styrt eller ej ;-)

2 kommentarer:

Pern sagde ...

Hej

Bare husk at hvis i skal lege Emil fra Lonneberg, at der ikke er nogen som prover at avfange trae stykker, eller at de er bedere en mig.

Jeg kan stadivaek huske den Pinse.

"Karina--jeg tror at jeg har faaet hul i hovet"

"Nej" (Jeg kan ikke huske hvad du sage, men at du ikke troede det).

"Jo, see" (holder en haand med blod op mod Karina).

Hvad er det at Linie 3 ville synge here "aah, de gamle minder." (jo, jeg ved godt at det var deres version af en gammel sang).

Rinapigen sagde ...

Åh ja - den glemmer jeg vist heller ikke lige...pruuuha :-/